Wyjątkowe opakowanie zwykle kryje w sobie wyjątkowy produkt. Torba papierowa to najlepszy przykład wyrazu naszego szacunku dla klienta, dbałości o niego, świadczy o prestiżu naszej marki jest jej wizytówką, przenośną reklamą. Torby papierowe zastępują coraz częściej mniej przyjazne dla środowiska torby plastikowe.
Torebki papierowe występujące w pojemności 0,25 – 5,00 kg a nawet do 20,30 kg w wersji 2 lub 3 warstwowej. Ze względu na typ dna dzielimy je na torby krzyżowe, klockowe oraz fałdowe.
Torby oraz torebki produkowane są z papierów białych oraz niebielonych w gramaturze od 40 do 90 g/m2 a w przypadku podniesienia walorów estetycznych stosuje się papiery kredowane i lakierowane powierzchniowe Nadruk wykonany w technologii flekso, offset lub sitodruku. Torby posiadają uchwyt papierowy płaski przyklejany na zewnątrz lub wewnątrz torby lub sznurkowy. W zależności od zastosowanego papieru i wielkości torby posiadają wytrzymałość od 5 do 30 kg (w wersji ze wzmocnionym dnem). Atrakcyjność opakowania w przypadku torebek można uzyskać poprzez zastosowanie okienka foliowego, które daje klientowi możliwość wglądu w zawartość opakowania.
Torby – są bardzo praktyczne i służą do przenoszenia zakupionych towarów np. artykułów spożywczych, bielizny, konfekcji i innych, a także spełniają ważną rolę reklamową. Niezastąpione w sieciach typu fast – food do pakowania produktów na wynos. Torebki – wykonane z papierów o niskich gramaturach (35 – 60g/m2) przeznaczone są do ręcznego pakowania wyrobów piekarniczych, cukierniczych, zielarskich, artykułów spożywczych w małych zakładach produkcyjnych, hurtowniach oraz w handlu detalicznym a także żywności w sieciach typu fast-food jak i przeznaczone są do automatycznego pakowania artykułów sypkich takich jak: mąka, cukier, ryż, kasza.